Ebben az előzetesben egy új, sötét fejezettel ismerkedhetünk meg a Resident Evil sorozat életében, ahol harminc évvel Raccoon City apokaliptikus pusztulása után visszatérünk a legendás helyszínre. Az elhagyatott város monumentális romjai közé ismét beköltözik a rettegés, különös eltűnések kezdődnek a Renwood Hotel környékén, ahol a főhős, Grace Ashcroft édesanyja is életét vesztette évekkel korábban.
Grace személyisége újszerű a franchise-ban: ő nem egy harcedzett szuperügynök, hanem egy befelé forduló, szorongó FBI-elemző, aki idegenként mozog az akciódús környezetben. A játék ezzel egyértelműen szakít a sorozat megszokott izomember-hőseivel, hogy a horror más, hétköznapibb oldalát mutassa meg, és hangsúlyosabbá tegye a sebezhetőség érzését.
Újítás még, hogy most először választhatunk folyamatosan az első és harmadik személyű nézet között, így a klasszikus játékstílus és az intenzív, belső nézeti horror kedvelői is megtalálják a számításaikat. Emellett a túlélés középpontjába egy különösen ádáz, egész játékot végigkísérő szörnyeteg kerül, amely falakon, plafonokon át is üldözheti a játékost, állandó feszültséget tartva fenn.
Kiemelt érdekesség az is, hogy a megsérült karakteren a sérülések látványos módon, folyamatosan rajta maradnak, ami még személyesebbé és drámaibbá teheti a történetmesélést. A fejlesztők igyekeznek az autentikus túlélő-horror jegyek mellett, modern technológiákkal – például részletes fény-árnyék effektekkel, ray tracing támogatással – fokozni a beleélést.
Felmerül a kérdés, mennyire lesz hatásos ez az irányváltás egy olyan szériában, amely az állandó megújulás és a nosztalgia között egyensúlyoz. Vajon a rajongók hiányolni fogják-e a visszatérő klasszikus karaktereket, vagy épp a sebezhető főhősnő és az egyedi mechanikák jelentik a frissességet, amire régóta vágytak? Egy biztos: a rejtélyekkel, titkokkal teli városban számos új fenyegetés, mechanika és történeti mélység vár felfedezésre.










