A Resident Evil Requiem fejlesztői interjújában betekintést nyerhetünk abba, hogyan formálták a játék atmoszféráját és narratíváját. Grace, az új főhős, egy fenyegető helyzetben találja magát, és kénytelen menekülni egy különös szörny elől, miközben minden fegyver és segítség nélkül küzd a túlélésért.
Az alkotók Raccoon City-hez való visszatéréssel játszanak el, hangsúlyozva az ismerős helyszínek pusztulását és újjáértelmezését – hogyan lehet fenntartani az ikonikus helyek felismerhetőségét harminc évvel a tragédia után? A történetvezetés párhuzamos szálakat mozgat, miközben olyan karaktereket is említenek, akik most nem kerülnek fókuszba, de a világban tovább létezhetnek.
Érdekes kérdések merülnek fel az új játékmeneti elemek, mint például a horror és a felfedezés arányának változása, valamint a karaktertípusok közti különbségek kapcsán. Mennyiben lesz ez a játék horrororientáltabb a korábbi részekhez képest? Külön figyelmet kap a nézőpontváltás lehetősége – most először dönthetünk arról, hogy első vagy harmadik személyű nézetben játszunk.
Szóba kerülnek a technikai kihívások is, például hogyan lehet egyidejűleg mindkét nézethez illeszteni az animációkat és a játékmenetet. Végül ígéretet kapunk arra, hogy egyedi ívek és játékmeneti mechanizmusok is életre kelnek majd ebben az új, ismerős világban.