A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 20 perc

Új életre kel a 26 éves QBASIC autóversenyjáték mesterséges intelligenciával

Régi, QBASIC-ben írt autóversenyjáték újul meg mesterséges intelligencia hozzáadásával, miközben a fejlesztő bemutatja a retro programozás örömeit és kihívásait.

A videóban egy nosztalgikus utazást láthatunk a QBASIC nyelven készült, 26 éves ‘Velocity’ játék felújításának történetén keresztül. A szerző célja, hogy új életet leheljen a régi programba mesterséges intelligencia (AI) hozzáadásával, amely lehetővé teszi, hogy játékosok nélkül is legyenek versenytársak az autóversenyben.

Bemutatásra kerül, hogyan kell áttervezni a régi, kevéssé hatékony kódszerkezetet, például az autók adatbázisát egyetlen tömbbé alakítva, illetve hogyan lehet egyszerűsíteni a grafikai megjelenítést. Az egyszerű fizikai motorban végzett javítások is fókuszba kerülnek, például hogyan kezelje a program a csúszást és a pályán keletkező nyomokat annak érdekében, hogy valósághűbb élményt kapjunk.

A fejlesztő megosztja, miként akad el rendre újabb és újabb részletek fejlesztésében, például saját billentyűzet-kezelő írásában, pontosabb pályaszerkesztésben, vagy abban, hogyan definiálja a pályaszakaszokat és checkpointokat. Emellett betekintést ad az AI alapműködésébe: induló egyszerű botoktól jutunk el az egyre összetettebb, checkpointokhoz igazodó és hibákat produkáló ‘ellenfelekig’.

Külön figyelmet kapnak azok a tipikus problémák, amik a retro játékfejlesztéssel járnak: grafikai és vezérlési nehézségek, az AI viselkedés modellezése, illetve annak kérdése, hogyan lehet egy egyszerű, 90-es évek végi hardveren is élvezhető és korszerű élményt teremteni. A készítő rámutat arra is, milyen érzelmi vonzódása van a projekthez, hogy ezzel visszanyúlhat fiatalkori törekvéseihez, miközben fejlesztőként új kihívásokat fedez fel saját régi kódjaiban.