A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Új élet a Dreamcast számára: a GTA és Doom portokkal bővül a klasszikus konzol kínálata

A Dreamcast otthoni fejlesztőinek köszönhetően elképesztő játékportok, például a GTA 3, Vice City, Doom 64 és Wipeout is futnak már a klasszikus konzolon – és a közösség dinamikája egyre újabb lehetőségeket rejt.

Idén egy lenyűgöző fejlemény kavarta fel a Sega Dreamcast rajongói közösségét: olyan játékok, amelyekről korábban elképzelhetetlen volt, hogy futnának a konzolon, végül mégis elérhetővé váltak. Többek között a Grand Theft Auto 3 és a GTA Vice City is sikeresen portolásra került a platformra, ráadásul ezek működőképesen futnak egy teljesen alap Dreamcast gépen, pusztán néhány kompromisszummal a textúrák és egyes effektusok terén.

Felmerül a kérdés, hogy miként válik lehetővé, hogy ezek a technikailag bonyolult, nagy erőforrásigényű címek egy évtizedes hardveren is játszhatók legyenek. A fejlesztők speciális, otthoni fejlesztők számára készült SDK-t használnak – mint például a Kalistios –, amivel sikerül optimalizálni a kódokat, továbbá jelentős grafikai finomításokat is bevezetnek, hogy a játékok élvezhetőek maradjanak.

A videó érdekességei közé tartozik a Doom 64 remek portja is, amely részletes technikai fejlesztéseket (például normal mapping, testreszabható irányítás és támogatás egérhez és billentyűzethez) vonultat fel. Szó esik továbbá a Wipeout PlayStation-klasszikus Dreamcastre történő elképesztő átültetéséről, amely még csak első verzióban jelent meg, de már most meggyőző, látványos teljesítményt nyújt.

Az epizód során olyan kérdések kerülnek előtérbe, mint például: hol vannak a Dreamcast képességeinek határai? Mit jelent az otthoni fejlesztés napjaink hardverén, és milyen új lehetőségek nyílnak a régi játékplatformok számára ezekkel a portokkal? Lehet-e valaha a teljes GTA trilógia is futtatható Dreamcasten? Milyen szerepe van az optimalizációnak és a közösségi lelkesedésnek ezeknél a projektekben?