Az új Volkswagen Tayron érkezésével jelentős változás történt a VW SUV-kínálatában: hosszabb, tágasabb, családbarátabb modellként jelenik meg, amely az előző Tiguan Allspace helyét veszi át. Sokan feltehetik a kérdést: csupán egy névváltoztatásról van szó, vagy ténylegesen új irányt vesz a modellcsalád?
Külső megjelenése a Tiguanhoz hasonlít, ám hosszabb karosszériával és sportosabb, R-Line felszereltségi szinttel mutatkozik be. A dizájn részletei – például a világító fénycsík, a nagyméretű felnik vagy a jellegzetes külső színek – mind a modern családi SUV élményt hangsúlyozzák. Vajon elég figyelemfelkeltőek ezek a stíluselemek ebben a versenyszegmensben?
Az utastér tágas és praktikus, hétüléses kivitelben is elérhető, és számos újdonságot rejt. A digitális műszeregység, a nagyméretű központi kijelző és az R-Line sportülések mellett szóba kerül az anyaghasználat vegyes minősége is. Kiemelt kérdés, hogy ezek az ergonómiai és technológiai fejlesztések mennyire szolgálják a kényelmet és a mindennapi használhatóságot.
A motorpaletta változatos – dízel, benzin, hibrid opciók –, miközben a hangszigetelés, a vezetési élmény és a futómű is boncolgatásra kerül. Felmerül, hogy az extrák mennyire érik meg a felárukat, vagy milyen kompromisszumokat kell vállalni az alapfelszereltségű modelleknél.
Végül felvetődik, hogy a Tayron mennyire tud helytállni a közvetlen vetélytársak – például a Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 vagy Hyundai Santa Fe – mellett, különösen, amikor térkínálatról, ár-érték arányról vagy innovatív megoldásokról esik szó.