Új Cervélo S5 és R5 modelleket figyelhetünk meg a Tour de France-on, ahol az aero és ultrakönnyű országúti kerékpárok közötti versengés kerül előtérbe. A nézők betekintést nyerhetnek abba, hogyan próbálnak a csapatok minél nagyobb előnyt kovácsolni a legmodernebb technológiákból legyen szó a légellenállás csökkentéséről vagy a kerékpárok súlyának radikális csökkentéséről.
A Visma csapat számára a Cervélo két teljesen új fejlesztésű kerékpárt bocsátott rendelkezésre: az S5-öt az extrém aerodinamikai előnyök, az R5-öt pedig a minimalista tömeg teszi különlegessé. Az aero vonal és a tiszta mászóbicikli egymással versenyez, és fontos kérdéseket vet fel: nem lenne érdemesebb-e ezek között különbséget tenni ahelyett, hogy egy univerzális modellt használnának, mint néhány másik csapat?
Az új S5 és R5 hivatalosan még nem debütált, de a Tour előtti időszakban már több részlet is napvilágot látott. Főleg a kormány és a villa tervezésében érhetők tetten a frissítések, amelyek a kis súly és aerodinamika közötti tökéletes egyensúly megtalálását célozzák. A nézők számára így egyaránt izgalmas lehet, hogyan változtatnak a kerékpárosok az eszközeiken a különböző szakaszokhoz igazítva — például hegymenetre vagy sík szakaszokra.
Izgalmas kulisszajelenetek is terítékre kerülnek: bepillanthatunk a szerelők és csapattagok reggeli műveleteibe, láthatjuk, hogyan készül fel egy World Tour csapat a Grand Depart előtti órákban. Többféle gép, tartalék bicikli, kulisszatitkok és a technológiai fejlődés mind egyaránt hangsúlyos szerepet kap.