Az Egyesült Államokban az új autók átlagára először lépte át az 50 000 dolláros határt, ami történelmi csúcsot jelent. Ezt a mérföldkövet a Kelley Blue Book jelentése is alátámasztotta, amely szerint az elektromos autók eladását a magas árak sem fékezik.
Az elemzések rámutatnak arra, hogy az autóipar több tényező miatt is nehézségekkel küzd: a félvezetőhiány még mindig érezteti hatását, és a közelmúltban bevezetett vámok további áremelkedést eredményeztek, különösen az import járművek esetében.
Az autópiacon jelentős elmozdulás tapasztalható, mivel az eladásokban egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a drágább luxusautók és az elektromos modellek. Az átlagárak emelkedését ezen modellek jelentős aránya is magyarázza. Közben sok vásárló kénytelen elfordulni az új autóktól, és inkább a használt piac felé orientálódik az emelkedő költségek miatt.
A beszámoló kitér arra is, hogy az autóvásárlások jelenleg leginkább a magasabb jövedelmű háztartások körében jellemzőek, ahol elérhető a tőke és a kedvező hitelfeltételek. Ezzel szemben az árérzékeny fogyasztók egyre inkább háttérbe szorulnak.