A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

UI/UX tervezés: kód kontra tervezőeszközök és az AI szerepe

Újra fellángolt a vita, hogyan érdemes UI-t és UX-et tervezni: kódban vagy dedikált tervezőeszközökkel, és vajon az AI mennyiben változtatja meg a tervezés és fejlesztés határait.

Az utóbbi időben ismét fellángolt a vita arról, hogy a tervezőknek mennyire érdemes közvetlenül kódban dolgozniuk, ahelyett, hogy grafikus felületeken, például a Figma-ban készítenék el a terveiket. A technológiai iparban egyre többen választják a kódalapú megközelítést, részben azért, mert a mesterségesintelligencia-eszközök, mint a Cursor, lehetővé teszik az interaktív prototípusok gyors elkészítését anélkül, hogy feltétlenül mély kódolási vagy tervezői előképzettségre lenne szükség.

Ugyanakkor kérdésként merül fel, hogy a sablonok és generatív AI rendszerek alkalmazása mennyiben kompenzálhatja az alapvető UI/UX elvekkel kapcsolatos tudás hiányát. Sok új belépő reméli, hogy egy jól ismert UI kit vagy framework automatikusan professzionális eredményt jelent, de a tapasztalatok szerint a vizuális hierarchia, színek, tipográfia vagy térközök elhanyagolása rontja a felhasználói élményt.

A beszélgetés továbbá arra is rávilágít, hogy a gyakorlás és a tervezői szemlélet fejlesztése nélkül egyik eszköz sem jelent teljes megoldást. Az egyensúly megtalálása a fejlesztés, a tervezés és az eszközök használata között továbbra is izgalmas kérdés marad, különösen az AI által támogatott, egyre gyorsuló fejlesztési ciklusok mellett.