Évek veszteségei után az Uber végre nyereséget tudott felmutatni, de az út eddig korántsem volt akadálymentes. Rendkívül gyors növekedési stratégiát követtek, miközben gátlástalanul új piacokat hódítottak meg, gyakran szembemenve a helyi törvényekkel és szabályozásokkal.
A cég üzletpolitikája jelentősen átalakította a taxizás és ételkiszállítás iparágait, ám mindezt komoly társadalmi és gazdasági áldozatok árán érte el. Ugyanakkor, miközben az Ubernek végül sikerült profitábilissá válnia, ennek érdekében csökkentette a sofőrök fizetését, megemelte a partner éttermek díjait, és folyamatosan harcol a kormányzati szabályozások ellen.
Felmerül a kérdés: elég-e az elért profit a fenntartható sikerhez, különösen úgy, hogy számos országban egyre többen tiltakoznak a vállalat gyakorlatai ellen? Ráadásul időközben megjelent egy új rivális, aki egyre nagyobb szeletet harap ki az ételkiszállítási piacból, és innovatív megközelítésével komoly fenyegetést jelent az Uber számára.
Vajon ez a modell működőképes maradhat-e hosszú távon, és milyen további áldozatokkal járhat mindez az érintett szereplők – sofőrök, éttermek, befektetők – számára? És vajon meddig tarthatja meg az Uber piacvezető pozícióját, ahogy élesedik a verseny és fokozódik a szabályozási nyomás?