Prágában egy különleges történet bontakozik ki, amelynek középpontjában egy mosoda, egy szokatlan ATM és a turisták állnak. A hely, ahol járunk, látszólag a hétköznapok nyugalmát sugározza, mégis a külföldiek számára váratlan kellemetlenségek rejtőznek a részletekben.
Az automatákat üzemeltető cég, az Euronet gyakorlatai körül fontos fogyasztóvédelmi kérdések merülnek fel. Például, hogyan befolyásolhatja egyetlen gomb összevonása a készpénzfelvétel költségeit, illetve milyen rejtett díjak várnak azokra, akik nem kellően jártasak az európai bankolásban. A magyar fogyasztóvédelmi hatóság (GVH) vizsgálódni kezd az ügyben, amely szélesebb összefüggésekre világít rá: miként védhetők meg a turisták az ilyen trükkös ATM-megoldásoktól?
Felvetődik a kérdés, mennyire választhatók el az automaták a helyi igényektől, és ténylegesen kinek kedvez a rendszer? A videó a Cseh Köztársaság, Magyarország és Ukrajna példáján keresztül mutatja be, hogy az egységesített, turistákat célzó készpénzfelvételi ajánlatok mennyire torzíthatják el az elvárásokat, és hogyan okozhatnak súlyos veszteségeket figyelmetlen használat esetén.
Vajon mi motiválja a szolgáltatókat, hogy irreálisan nagy összegeket kínáljanak fel a helyi átlagfizetés többszörösének megfelelően? Hogyan reagálnak a helyi vállalkozók és hivatalok ezekre a gyakorlatokra, és mit tehet a tudatos utazó? A válaszokat keresve a videó számos gyakorlati példát, abszurd helyzetet is bemutat, végül pedig a helyes ATM-használat trükkjeire hívja fel a figyelmet.