A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 50 perc

Trump és a Bitcoin világa: sportolók, új szabályozások és a retail befektetők hatalma

Az epizódban szó esik a Trump Media nagy volumenű bitcoin-vásárlásáról, az új amerikai kriptoszabályozásról, a stabilcoin-piac fejlődéséről, a retail befektetők szerepéről, és arról, hogyan fedezik fel élsportolók is a kriptovaluták előnyeit.

Az epizód középpontjában több egymásra épülő gazdasági és kriptovaluta-jelenség áll, amelyek az elmúlt hetek pénzügyi és szabályozási fejleményeihez kapcsolódnak. Megvitatásra kerül, hogyan vásárolt hatalmas mennyiségű Bitcoint egy névlegesen Trumphoz köthető nagyvállalat, és ennek milyen hatása lehet nemcsak a kriptopiacokra, hanem a vállalati pénzügyi stratégiákra is. Ezek a lépések önállóan, illetve az új amerikai kriptoszabályozás fényében értelmezhetők.

A beszélgetés során kifejtik, milyen trendek jellemzik jelenleg a Bitcoin, a stabilcoinok és az amerikai dollár viszonyát, valamint azt, hogy miként kezd egybeolvadni a hagyományos és a digitális pénzügyi szféra. Szó esik arról, miért válik a dollár és a stabilcoin technológia világszinten egyre dominánsabbá, illetve hogyan játszanak ebben meghatározó szerepet olyan cégek, mint a Tether vagy a Circle.

Az epizód egyik érdekes témája, hogy a tőzsdei mém-jelenségek, illetve a retail, azaz egyéni kisbefektetők hogyan előzik meg az intézményi befektetéseket. Megvitatják, hogyan inspirálnak ilyen példák, mint a Tesla, Palantir, GameStop vagy Open Door, és hogy milyen szerepet kapnak a közösségi médiaelemzések, illetve a „hive mind”, vagyis a közösségi intelligencia.

Végül kiderül, mi készteti az élsportolókat, hogy vagyonuk egy részét Bitcoinba fektessék, és miért tekintenek többen közülük a digitális eszközökre, mint a hosszú távú pénzügyi siker egyik kulcsára. Felvetődik az is, hogy a befektetési szokások változásával hogyan válnak egyre okosabbá és tudatosabbá mind a nem professzionális, mind pedig a profi szereplők.