Az iskolai szertartás reggelén tragikus események zajlottak le egy minneapolisi katolikus iskola és templom környékén, ahol fiatal gyermekek vettek részt a misén. A templom ablakait lövések érték, amelyek pánikot és káoszt okoztak a jelenlévők körében.
A lövöldözést követően gyorsan megjelentek a hatóságok, miközben a sérült gyerekeket és felnőtteket kórházba szállították. Szülők és hozzátartozók igyekeztek mielőbb biztonságba helyezni szeretteiket, a helyszínen pedig a fájdalom és aggódás hangjai hallatszottak.
Az egyik túlélő, egy ötödik osztályos fiú szavain keresztül elevenedik meg a támadás sokkja: megosztja érzéseit a félelemről, barátai bátorságáról és arról, milyen testközelből élte át az eseményeket. Beszámolója rámutat arra, miként lehetetlen teljesen felkészülni egy ilyen helyzetre, még akkor is, ha rendszeresen gyakorolják a vészhelyzeti protokollt az iskolában.
Szakértők vizsgálják a támadó motivációját és hátterét, kutatva, hogy milyen szerepet játszottak személyes problémái és online jelenléte. Felvetődnek a fegyverhez jutás kérdései, valamint az, hogy milyen jelek árulkodhattak a közelgő veszélyről. A történtek társadalmi hatásairól és a közösség kollektív traumájáról is szó esik, hangsúlyozva a jelenség hosszú távú következményeit.