Ebben az első benyomásokról szóló videóban a Tracked: Shoot to Survive VR-játék legérdekesebb elemeit ismerhetjük meg, amely a Meta Quest 3 platformra érkezik. Egy túlélőjátékban találjuk magunkat, ahol karakterünkkel és testvérünkkel repülőgép-szerencsétlenséget élünk túl, majd egy rejtélyes kartell támadása következtében a főszereplő nővére eltűnik.
A játékmenetben a szokásos túlélési szempontok kapnak hangsúlyt: éhség, szomjúság és egészség folyamatos figyelmet igényel. A játékos választása szerint eltérő nehézségi szinteken játszható, amelyek konkrét hatásairól kevés információ áll rendelkezésre – ez már önmagában érdekes kérdéseket vet fel a kihívás és felhasználói élmény viszonyáról.
A crafting-rendszer sajátossága, hogy ismerős megoldásokat kombinál: a tárgyak előállítása és a hátizsák kezelése több népszerű VR-játékból is visszaköszön. Ebben a világban a sötétség és vadállatok jelentik a fő veszélyt, miközben a környezeti hanghatások és vizuális elemek néhol kiemelkedőek, máshol hiányosságokat mutatnak.
A játékmenet közben számos technikai kihívás is előkerül: a menürendszer, javítási és gyógyítási megoldások használhatósága, valamint a küldetések vagy főbb mechanikák egyértelműsége. Az is kérdésként merül fel, hogy a játékban tapasztalható frusztráció és információhiány szándékos design-döntés, vagy még fejlesztésre szoruló problémakör.
Érdekes felvetés, hogy a túlélő típusú VR-játékok mennyire képesek hosszabb távon lekötni a játékosokat, illetve mik azok az elvárások és kihívások, amelyek egy ilyen műfajú alkotás sikerességét meghatározzák.










