A Toyota Land Cruiser 250 AT37 Arctic teherautó változatát mutatja be a videó, amelyet az Arctic Trucks közreműködésével alakítottak át extrém terepképességekre. Részletesen bemutatják, hogyan válik egy eleve terepre tervezett autóból még extrémebb, expedíciókra alkalmas járművé olyan technikai megoldásokkal, mint az állítható futómű, 37 colos sárgumik speciális felnikkel és erősített karosszériaelemekkel.
Szó esik a fejlesztések hátteréről, az Arctic Trucks történetéről, amely 1990-ben kezdődött Izlandon, a Toyota bázisán. Az interjúkban kiemelik, hogy a változtatások jelentős része nem látható, például a futómű geometriájának módosítása, valamint a karosszéria és a hajtáslánc átalakításai, amelyek célja a kiváló menettulajdonságok és a maximális terepképesség megőrzése eltorzított emelés vagy instabilitás nélkül.
A beszélgetésből kiderül, hogy az Arctic Trucks járművei olyan expedíciók történelmi rekordjait tartják, mint a leghosszabb sarkvidéki utazás vagy az első átjárás a Déli- és Északi-sark között. Felmerül az is, hogy a vásárlók között mindenki megtalálható, a kalandoroktól a hétköznapi felhasználókig. Vizsgálják, hogyan lehet egy ilyen járművel egyensúlyt teremteni a hétköznapi vezethetőség, a gyári garancia és az extrém terepjáró képesség között.
Érdekes kérdéseket vet fel a videó arról is, mi a jövője az ilyen átalakításoknak az elektromos autók korában, valamint milyen kihívásokkal jár a különféle márkák és modellek integrációja, valamint a mindennapi életbe való beillesztése a jövőben.