A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Toyota GR Corolla kézi és automata: havas úti teszt és tapasztalatok

Milyen havon vezetni az új Toyota GR Corolla-t? Friss tapasztalatok, részletes elemzés a kézi és az automata váltóról, valamint a téli körülmények közötti vezethetőségről.

A havas utakon való vezetés, különösen sportosabb autókkal, mindig izgalmas kérdéseket vet fel: hogyan befolyásolja a gumiabroncs, a hajtáslánc és a hasmagasság az irányíthatóságot? Ebben a bemutatóban részletesen szó esik arról, mely tényezők a legfontosabbak a téli közlekedésben – például a megfelelő abroncs kiválasztása és az összkerékhajtás képességei.

A műsor készítője saját Toyota GR Corolla-jával próbálja ki a havas utakat, miközben különbséget tesz a 2024-es és 2025-ös modellek között. Elemzi, mennyire játszik szerepet a nyomatékmegosztás, illetve hogyan változik az autó dinamikája a különböző vezetési módokkal – például a 60/40, 50/50 és 30/70-es nyomatékarányok alkalmazásával.

Az új automata váltó is kiemelt figyelmet kap: a tapasztalatok szerint meglepően sportosra hangolták, ráadásul a súlynövekedés sem jelentős. Az automata és a kézi váltó összevetése során érdekességként merül fel, hogyan hat mindez a gyorsulásra, az élményre és a fogyasztásra.

A vezető személyes élményei is előkerülnek: apró bosszantó hibák és pozitívumok, például a pontos gázreakciók, a menüből eltűnő guminyomás-adatok, illetve a vezetési komfort téli körülmények között. Mindezek mellett szó esik a mindennapos használat során felbukkanó váratlan helyzetekről is.