A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 33 perc

Totálkáros Bugatti Chiron Pur Sport megmentése: kihívások és költségek Miamiban

Egy brit autóépítő Miamiba utazik, hogy megvizsgáljon és esetleg megvásároljon egy totálkáros Bugatti Chiron Pur Sportot, miközben példátlan kihívásokkal és extrém költségekkel kell szembenéznie.

Öt évvel ezelőtt indult a sorozat, amikor a narrátor először vásárolt törött autót helyreállítás céljából – most azonban minden korábbinál nagyobb falat következik: egy totálkáros Bugatti Chiron Pur Sport megmentése. Ez a hiperautó rendkívül ritka, mindössze 60 darab készült belőle, és a forgalomban ma már csak 59 található. A videó Miamiba vezet, ahol a főhős személyesen vizsgálja meg a törött szupersportkocsit, valamint gazdájának elképesztő autógyűjteményét, amely egy álomszerű milliárdosi életstílust tükröz.

A bemutató során felmerülnek a javítás kockázatai és költségei: csak az alkatrészárak elérhetik az 1,7 millió dollárt, egyes alapdarabok – mint a szárny vagy a fényszóró – akár 150-200 ezer euróba kerülnek. Problémát jelent az is, hogy a Bugatti csak akkor hajlandó alkatrészt szállítani, ha maga végzi a javítást, ráadásul ehhez Franciaországba kell szállítani az autót. Ez alaposan megnehezíti egy magánszemély számára egy ilyen jármű helyreállítását – vajon lehetséges-e megkerülni a gyári láncot?

Az utazás során egy újabb baleset is történik: az egyik kísérő Ferrari ütközik, ami további fejtörést okoz a biztosítás és értékcsökkenés kapcsán. Számba kerülnek az extrém példák is, például hogyan jártak más szuperautók (pl. Lewis Hamilton Pagani-ja, Rowan Atkinson McLaren F1-ese) hasonló esetekben, és miként kezelik ezeket az exkluzív márkák.

Izgalmas kérdések vetődnek fel, például: vajon mennyit érhet egy totálkáros Chiron Pur Sport az aukción? Tud-e valaki magánúton alkatrészekhez jutni, vagy kizárólag a gyártó döntése lesz az, hogy megmenthető-e egy ilyen luxusautó? És a vásárlás kockázata mögött mekkora anyagi és érzelmi tét húzódik?