1999-ben indult útjára a Tony Hawk franchise, amely azóta is meghatározó része a videojátékok világának. A sorozat főként annak köszönhette népszerűségét, hogy könnyen tanulható, de nehezen mesteri szintre fejleszthető irányítása, karakteres zenéi, illetve a saját pályák készítésének lehetősége minden korábbi skateboarding játékhoz képest újdonságot jelentett.
Sokan nem tudják, de a Tony Hawk játékok nemcsak szórakoztatóak, hanem fontos szerepet játszottak a játékkonzolok feltörésében is. Több generációs konzolon – a PlayStation 1-től kezdve az Xbox 360-ig – a Tony Hawk sorozat bizonyos epizódjai kiindulópontot jelentettek különféle szoftveres hackekhez, engedély nélküli kód futtatásához. Technikailag mindez olyan sebezhetőségekre vezethető vissza, mint a ‘buffer overrun’, amelyet például elrontott sztringmásolás idéz elő.
A videó bemutatja, hogyan használhatók ki a játék mentéseiben, illetve testreszabható menüpontjaiban rejlő gyenge pontok, hogy út nyíljon a konzol hardverének átvételére vagy Homebrew menük futtatására. Rámutat arra is, mennyire nehéz ilyen hibákat teljesen kiszűrni, hisz sokszor ártatlan észrevétlen programkódrészletekből adódnak ezek a lehetőségek.
A különböző konzolgenerációkon keresztül a fejlesztők sosem szánták ezt funkciónak, mégis számos klasszikus konzolon – PlayStation, Xbox, GameCube – keresztül vált lehetővé a Tony Hawk sorozat segítségével a konzolok szoftveres feltörése. A videó számos érdekes példát és kutatást említ, amelyek bemutatják, hol és hogyan találtak bejutási lehetőséget a rajongók és biztonsági kutatók ezekben a játékokban.