Két új Tomb Raider-játék van készülőben: egyrészt az eredeti klasszikus feldolgozása, amelyet 2026-ra ígérnek, másrészt egy vadonatúj rész, amely 2027-ben jelenik meg. A beszélgetés során a résztvevők felvetik, mely elemek tették igazán emlékezetessé az első játékokat.
Felmerül, hogy a sorozat lényege az akadályokkal, fejtörőkkel teli sírrablás. A nosztalgikus visszatekintés mellett szóba kerül az is, mennyit változott Lara Croft karaktere az évek során, miközben a történetmesélés és az akció közötti egyensúly került előtérbe. Érdekes kérdés, hogy a jövőben mennyire érdemes visszatérni a klasszikus, kihívást jelentő játékmenethez, amely a parkouron, az ügyességen és a logikai feladatokon alapul.
A beszélgetés érinti azt is, hogy a modern játékoknak mennyire szükséges ‘interaktív TV-showkká’ válniuk, vagy inkább valódi kihívásokat nyújtsanak. Párhuzamként szóba kerülnek más, hasonló stílusú sorozatok is, mint a Resident Evil és az új Indiana Jones játék, amelyek szintén a régi nehézségek és rejtvények újbóli felélesztését célozzák meg.
Végül az is központi kérdéssé válik, hogyan találhatja meg ma a helyét Lara Croft egy olyan világban, ahol már léteznek játékok, mint az Uncharted vagy az új Indiana Jones. Izgalmas szempont, hogy a játék sorozat képes-e újra önmagára találni, vagy elkerülhetetlen az új trendekhez való igazodás.









