A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Több innovatív kis játékra lenne szükség, mint a Dead Rising 2: Case Zero

A Dead Rising 2: Case Zero rövid, önálló előzménye izgalmas példát mutat arra, hogyan lehet új irányokat, innovációt és elérhető árazást vinni a videojáték-iparba.

Fortune City veszélyben – a zombik ellepték az utcákat, és a túlélőknek új kihívásokkal kell szembenézniük. Már 15 év telt el a Dead Rising 2 debütálása óta, de előzménye, a Case Zero, ennek ellenére gyakran háttérbe szorul, pedig izgalmas kérdéseket feszeget a sorozat jövőjével kapcsolatban.

Chuck Greene kalandja még azelőtt kezdődik, hogy megérkezne a híres folytatás fő helyszínére. Egy kisvárosban kutat gyógymódot lánya, Katie számára, miközben mindennapos túlélési helyzetekkel, veszéllyel és lehetőségekkel néz szembe. A narratíva betekintést enged a karakterek új szintjeibe, valamint bemutatja a játékvilág fejlődését egy, a régi hős, Frank West utáni univerzumban.

Különös körülmények övezték a fejlesztést is: a Capcom áthelyezte a készítést Japánból, egy teljesen új csapatra bízta a munkát, és Kanadában folytatták tovább. Felvetődik a kérdés, vajon mennyire tartható meg egy kultikus játék „japán” hangulata, ha külföldön készül, és képes-e egy önálló prológus — amely egyszerre demo, bevezető és mini-játék — új játékosokat – vagy akár egész műfajt – inspirálni?

A Case Zero bemutatója kiváló apropó arra, hogy elgondolkodjunk: tényleg szükség lenne több ilyen kísérleti, kisebb, olcsóbban beszerezhető játékra? Mennyire hiányoznak ezek a piacról, különösen abban a korban, amikor a nagy költségvetésű címek egyre drágábbá válnak, és sokaknak tetszene egy rövidebb, önálló, de teljes értékű élmény?