A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Tíz játék, amelynek mikrotranzakciói megkeserítették a játékosok életét

Tíz népszerű videojátékot mutatunk be, amelyek az idők során kifordultak magukból a túlzásba vitt mikrotranzakciók és fizetős tartalmak miatt.

Az elmúlt években egyre több videojáték vált át a mikrotranzakciókra alapozott üzleti modellre, és sokszor a játékosok elégedetlenségét váltották ki az egyre növekvő költségek.

A felsorolt tíz cím között találunk népszerű MMO-kat, lövöldözős és zenés játékokat egyaránt. Mindegyik a maga módján indult útnak, ám közös vonásuk, hogy idővel elszaporodtak bennük a mikrotranzakciók és az egyre kifinomultabb fizetős tartalmak.

Felmerül a kérdés, hogy miért tűrik ezt el a játékosok, és hogyan hat egy játék közösségére a folyamatos, néha agresszív monetizáció. Vajon hol húzódik a határ a sikeres üzleti modell és a közönséget elidegenítő kapzsiság között?

Sok cím a rajongók haragjával kísérve vezetett be újabb és újabb fizetős lehetőségeket, sőt, akadtak olyanok, akik visszafordíthatatlanul rombolták saját hírnevüket. De vajon lehetséges-e, hogy a játékfejlesztő stúdiók a mikrotranzakciók megfelelő szabályozásával visszanyerjék közönségük bizalmát?