Az RPG játékosok olyan különleges karakterek, akik szívesen merülnek el a játékok rendszereiben, szabályaiban és világában, akár akkor is, ha ennek a tudásnak a való életben kevés hasznát veszik. Az ilyen játékosokat összeköti az a vágy, hogy valódi mesterei legyenek a játékok rejtett mélységeinek.
Felmerülnek tipikus szerepjátékos élmények, mint például a kétfázisú főellenfél-harcok, ahol az első győzelem mámorát hamar elhomályosítja egy váratlan átalakulás. Megjelennek a nagy karddal hadonászó kalandorok, akik egyszerűen minden problémát csapásokkal oldanak meg, és azok a helyzetek is, ahol a pisztoly elveszíti jelentőségét a kard mellett, bár a való életben épp fordítva lenne.
Az RPG-kre jellemzőek az olyan furcsa, logikát próbára tevő mechanikák, mint amikor a szintezéssel a játékos karaktere nem feltétlenül erősebbé, hanem bizonyos helyzetekben gyengébbé válik, vagy amikor a főhős halála automatikusan a teljes csapat vesztét jelenti, még akkor is, ha lenne lehetőség az újraélesztésre.
A videó betekintést nyújt az ikonikus csapatfelállások világába, például a „szent háromságba” (tank, gyógyító, sebző), a paletta-swapolt ellenfelek felismerésébe, illetve a szerepjátékosok közötti jól ismert, szinte mitikus fogalmakba, mint a ‘murder hobo’ életérzés. Emellett megidézi a játékfejlesztők sajátos ötleteit, például a THAC0 rendszer vagy az NPC-k furcsa életciklusait, amelyek a legnagyobb produkcióknál is abszurd helyzeteket eredményeznek.