Az élelmiszerárak emelkedésének okait, valamint a boltok és vásárlók hozzáállását vizsgálja ez a beszélgetés. A legfrissebb inflációs adatok szerint májusban ismét növekedés tapasztalható, de ennek hátterében több tényező is áll.
A beszélgetésben szó esik arról, hogy bizonyos termékeket érintő vámok mennyiben befolyásolják az árakat, illetve mely árucikkeknél jelennek meg a legnagyobb áremelkedések. Kiderül, hogy például a marhahús kínálatát csökkenő állományméret nehezíti, míg a helyi és szezonális termékek most kedvezőbb áron érhetők el.
Felmerül a kérdés, hogy hogyan tudnak a fogyasztók okosan spórolni az emelkedő árak ellenére, különös tekintettel a saját márkás vagy akciós termékekre, illetve az okos vásárlási technikák alkalmazására. Szóba kerül az élelmiszer-visszahívások hatása a kínálatra és a vásárlói döntésekre is.
Érdekes gyakorlati tanácsokat kapunk arról, hogyan szoríthatják vissza költségeiket a vásárlók, miközben a boltlánc vezetője hangsúlyozza a helyi termelők támogatásának jelentőségét és a családi vállalkozás szerepét a piac alakulásában. Emellett fontos társadalmi üzenet is elhangzik a nyári balesetek megelőzése érdekében.