A kezdeti percekben a játékos az első személyű nézőpontból irányíthatja a Tini Nindzsa Teknőcök hőseit, bejárva a stílusosan képregényesre rajzolt csatornarendszert és különböző épületeket. Minden teknőc saját fegyverrel és egyedi támadási módszerekkel rendelkezik, így kipróbálható a nindzsacsillagok, kardok vagy éppen a nunchaku használata.
Az oktatórész során többek között lehetőség nyílik lopakodásra, akciódús párharcok lefolytatására, de ügyességi feladatok – például futás, ugrás, dobás és falmászás – is várják a nézőt. Az ismert szereplők — Leonardo, Michelangelo, Donatello és Raphael — mellett feltűnik Splinter és April is; mindegyikük szerepe és személyisége röviden kirajzolódik a játék bemutatott szakaszában.
Humoros párbeszédek és nosztalgikus utalások gazdagítják az élményt, miközben a videojáték különféle VR-specifikus harci és mozgásmechanikáit is megismerhetjük. Vajon a képregényes látványvilág és a lendületes játékmenet mennyire állja meg a helyét a VR-játékok között, illetve képes-e a Tini Nindzsa Teknőcök univerzuma új színt vinni ebbe a műfajba? Ezek a kérdések mind felmerülnek, ahogyan a játék első perceiben haladunk előre.










