Az iskolás évek során mindenki szembesülhet azzal a kínos érzéssel, hogy valami miatt kilóg a sorból. Erre a témára épít Kita Takahashi által megálmodott, különc hangulatú To a T, ahol a játékos egy szokatlan helyzetben lévő fiatalt irányít – karjai folyamatosan kifeszítve, tea pózban maradnak bármiféle ok nélkül.
A furcsa testtartás minden pillanatban emlékeztet a másság érzésére, és arra, milyen nehéz beilleszkedni az iskolai közösségbe, ahol a társak gyakran kegyetlenek. Mindehhez társul egy hűséges kutya segítőként, aki nemcsak az öltözésben, hanem a mindennapi ügyes-bajos dolgokban is jelentős szerepet tölt be.
To a T álomszerű, japán falura emlékeztető világban játszódik, melyet antropomorf állatok népesítenek be. A környezet és a szereplők bájos, rajzfilmszerű látványvilága keveredik a szatirikus iskolai élményekkel, miközben megjelennek a komfortot nyújtó, ismerős rutinok: reggeli gabonapelyhek, iskolai egyenruha, helyi boltok.
Miközben a játék témái egyetemesek – az identitáskereséstől a kívülállóság érzéséig – a játékmenet olykor akadozó és céltalan, ugyanakkor marad hely bőven a felfedezésre és apró, humoros pillanatok élvezetére.