A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Thief VR: Lopakodás és kaland a Quest 3 és PSVR2 világában

Lopakodás, fény és árnyék harca, valamint új VR-mechanikák teszik izgalmassá a Thief VR: Legacy of Shadows első tapasztalatait a Quest 3 és PSVR2 platformokon.

Ebben az első benyomásokat összegző videóban a Thief VR: Legacy of Shadows kerül fókuszba, amely a Quest 3 és a PSVR2 platformokon lesz játszható. A beszámoló alapját a szerző saját élményei adják, aki mindkét verziót kipróbálta, és friss élmények alapján oszt meg részleteket a játékmenetről és annak mechanikájáról.

Különösen jelentős szerepet kap a lopakodás, mivel Magpie, a játékos karakter, nem rendelkezik komoly támadóképességekkel: ehelyett blackjackkel lehet leütni az őröket, vagy íjjal különböző speciális nyilakat (víz, jég, tűz, hookshot) használva lehet taktikázni. Az árnyékok és fények viszonya, valamint a hangok is meghatározzák a játékélményt: a láthatóságot egy gyémánt jelzi, HUD-mentes felületen.

A játék világában London ódon utcái között kell ablakokon, szellőzőkön, csatornákon átvágni és valódi lopakodói megoldásokat alkalmazni. Az őrök mesterséges intelligenciája kifejezetten éber, a fejlesztők pedig érdekes történeteket is hoztak a játéktesztekről, például egy kéményben menekülő játékosról, akit egy felbukkanó őr akadályozott meg a távozásban.

A Quest 3 és PSVR2 verziók közti különbségek főleg a felbontásban és az árnyékokban kereshetők, de az általános grafikai megjelenés meglepően közel áll egymáshoz. Megjelenik egy speciális „tolvaj látás” mechanika is, amely rövid időre plusz információkat ad a környezetről, de nem teszi túl egyszerűvé a játékot.

A gyűjthető tárgyak, felszerelések (például kenyér, alma, páncél, üveg) többféle feladatra is alkalmasak, az életerő fenntartásától a figyelemelterelésig. A stealth élmény minden elemében meghatározó, a klasszikus Thief-hangulathoz hűen, újragondolva a VR környezetben.