Az alkotó részletesen ismerteti a The Outer Worlds 2 legfontosabb újdonságait, kiemelve, hogy a fejlesztő Obsidian ezúttal bőkezűbb erőforrásokkal dolgozhatott, aminek eredményeként a játék komolyabb léptéket, bonyolultabb rendszereket és új megközelítéseket ígér.
Arcadia, az új kolónia lesz a történet központja, ahol különféle frakciók harcával, bonyolult konfliktusokkal és egyre rejtélyesebb idő-tér anomáliákkal találkozik a játékos, aki ezúttal egy Earth Directorate ügynököt alakít. Ugyan a karakter szerepe viszonylag kötött, a háttértörténetét és motivációit teljesen személyre lehet szabni, új rendszerű pozitív és negatív tulajdonságokkal.
Különös hangsúly kerül a karakterfejlesztésre – minden döntés, készségpont és perk érzékelhetőbb hatással lesz a játékstílusra. Újdonság például a fejlettebb „flaw” rendszer, ahol minden előny egy markáns negatívummal jár, így a játék folyamatos kihívásokat teremt.
Bővül a társak (kompánionok) szerepe is: mindegyikük saját karakterívvel és döntési lehetőségekkel rendelkezik, és több frakció is képviselteti magát a körükben. A bejelentett társak – köztük Niles, Marisol, Abba, Annette és Tristan – mind egyedi háttérrel és motivációval kecsegtetnek.
A játék számos új mechanikával is bővül: például harmadik személyű nézet, dedikált rádióadókkal rendelkező frakciók, kibővített fegyver- és felszerelési lehetőségek, továbbá még nagyobb szerephez jut a döntéseken alapuló világreakció is.