Ebben a részletes összefoglalóban a The Outer Worlds 2 átfogó elemzése olvasható, amely a 100%-os teljesítést követő tapasztalatokra épül. A szerző kifejezetten kiemeli, hogy a játék jelentős fejlődésen ment keresztül az első részhez képest, ugyanakkor néhány területen visszalépést is felfedezett.
Felvetődik a kérdés, hogy mennyire sikerült az Obsidiannak szabadabb, sandbox élményt nyújtani, és hogyan viszonyul a játék a műfaj klasszikusaihoz, például a Fallouthoz. Egy fontos témakör a hibák és a teljesítmény kérdése, hiszen bizonyos helyszíneken (pl. Tranquility Station) kellemetlen technikai problémák tapasztalhatók.
A karakteralkotás mélyrehatóan bemutatásra kerül, különféle háttértörténeti lehetőségekkel, tulajdonságokkal és készségekkel. Külön hangsúly kerül a ‘flaw’ (hiba) rendszerre, amely lehetőséget ad egyedi karakterépítésre, és a döntések, illetve a játékstílus közvetlen hatását is érzékelteti.
A történet középpontjában egy diktatórikus uralom, hirtelen kitörő háború, valamint megmagyarázhatatlan tér-idő anomáliák állnak. Különböző frakciókhoz lehet csatlakozni, és a játékos választásain múlik, hogyan alakul a közösségek sorsa.
Megismerjük a társak rendszerét is, amely sok szempontból háttérbe szorul, és a karakterek személyisége nem kap elég hangsúlyt. Emellett változatos harci megközelítéseket mutat be, ahol a játékos stílusa és választott buildje döntő jelentőségű.
Felmerülnek olyan kérdések, mint a frakciók közti döntések valódi súlya, a sandbox-élmény hiánya, valamint a tárgyak speciális hatásai és fejlesztésük jelentősége a történet és játékmenet során. A végső kérdések megválaszolására azonban a videó még nem tér ki, csupán izgalmas témákat, dilemmákat vet fel.