A videóban Mortem számol be tapasztalatairól tíz órányi játékmenet után, amelyet a The Outer Worlds 2-vel töltött, beleértve egy fejlesztőkkel folytatott beszélgetést is. Kitér arra, hogy a játékban miként alakítható a karakter fejlődése, milyen lehetőségeket kínálnak a háttérválasztás és a különböző vonások, valamint hogyan befolyásolják ezek az elérhető párbeszédeket vagy feladatmegoldásokat.
Részletesen ismerteti az átdolgozott hibákat (flaws) és az ezekből adódó játékmeneti változásokat, például hogyan lehet a különböző hátrányokat előnnyé alakítani egy adott játékstílusban. A felszerelések, páncélok és eszközök újdonságai is terítékre kerülnek, mint például a bucket helm vagy a módosítható gyógyító inhalátor, amelyek jelentős hatással lehetnek a játékélményre és stratégiai lehetőségekre.
Külön részt szentel a társak (companions) rendszerének, kiemelve, mennyivel nagyobb szerepet kapnak a harcban és a történet során, mint az első részben. Emellett szó esik a területek bejárhatóságáról, a verticalitásról – például a duplaugrás fontosságáról – és a különböző bejutási stratégiákról, amelyeket a Vox Relay nevű zónában próbált ki.
A crafting és a felszerelés fejlesztésének lehetőségein keresztül bemutatja, milyen módokon személyre szabható a játékstílus. A szerző többek között kérdéseket is intézett a fejlesztőkhöz a modtámogatásról, pacifista végigjátszásról, kihagyható tartalmakról, valamint a döntések és választások tényleges hatásáról a játékmenetre. Az összefoglaló számos témát érint, a történet konkrét részletezése vagy végkifejlet nélkül, főként a rendszerek kidolgozottságára és a játékos választás szabadságára fókuszálva.