Az önvezető autók régóta mérnöki álmok, amelyek megjelenését és lehetőségeit számos film, médiafelület és jövőkampány tárgyalta már. A videó a múlt század közepétől indul, és bemutatja, hogy az emberek hogyan képzelték el az autonóm járművek jövőjét, miközben a General Motors egy 1950-es évekbeli reklámfilmjén keresztül is érzékelteti a társadalmi várakozásokat.
Az alkotó saját tapasztalatain keresztül vizsgálja, miben tér el a valóság a várakozásoktól, és mennyiben változtak meg az önvezető autókkal szembeni elvárások. Részletesen foglalkozik a Tesla technológiai megoldásaival, összevetve az Autopilot és a Full Self Driving (FSD) funkciók közti lényeges különbségekkel, miközben kitér más gyártók, például a Ford és a Waymo fejlesztéseire is.
További érdekességként kerül elő a médiában gyakran torzított képet adó „selection bias”, vagyis az elfogult hírkiválasztás, amely jelentősen befolyásolja a technológia társadalmi elfogadottságát. A szerző több valós példával és esettel érzékelteti, hogy az önvezető rendszerek hogyan reagálnak váratlan veszélyhelyzetekre, hibákra vagy szabálytalan közlekedési szituációkra. Emellett szó van olyan hétköznapi részletekről is, mint például az emberi reakciók vagy a vezetői felelősség kérdése.
Felmerülnek olyan filozófiai témák, mint az autonóm járművek által felvetett etikai dilemmák (pl. „trolley problem”), illetve a városok és közúthálózatok alkalmazkodása az új technológiához. Az élménybeszámolóban a felhasználók bizalomszintje, az FSD mindennapi alkalmazása, valamint a rendszer korlátai és fejlesztési lehetőségei is terítékre kerülnek.