A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Tenchu: A lopakodós játékok úttörője a PlayStation 1-en

A Tenchu: Stealth Assassins úttörőként jelent meg a lopakodós játékok műfajában, egyszerre kínálva rendkívüli hangulatot és kihívásokkal teli játékmenetet – mindezt a PlayStation 1 korlátai között.

Japán misztikus, ködbe burkolózott világába vezet a Tenchu: Stealth Assassins, ahol a hűség, a hallgatás és a surranó gyilkosságok mindennapossá válnak. Ebben a PlayStation 1-re megjelent, ikonikus játékban a játékosok ninják bőrébe bújhatnak, hogy éjszaka, a tetőkön kúszva, titkos küldetéseket teljesítsenek, és sunyi ellenségeket csendben kiiktassanak.

A videó nosztalgikus hangulattal mutatja be, milyen volt először megtapasztalni a lopakodós játékmenetet, és hogyan teremtette meg a műfaj alapjait a Tenchu, jóval a Metal Gear Solid vagy az Assassin’s Creed előtt. Különösen érdekes kérdéseket vet fel az, hogy mennyire öregedett jól a játék: vajon a korabeli nehézkes irányítás és archaikus kamerakezelés ma is élvezhetővé teszi az élményt?

Részletesen bemutatásra kerülnek a játék egyedi rendszerei, például az ellenségek látómezeje és hallása, a lopakodásra épülő pontozás és a különleges ninjaeszközök használata. A karakterek, az atmoszféra, a pályák sokszínűsége, illetve a véres, mégis ízléses animációk mind hangsúlyos szerepet kapnak.

A közösségi vélemények is megjelennek: egyes játékosok a kihívást, az atmoszférát és a zenét méltatják, míg mások a frusztráló irányításra vagy a nehézkes kamerára panaszkodnak. Felmerül a kérdés, hogy a 90-es évek végének technikai korlátai mennyire válnak a Tenchu bájává – vagy inkább visszatartó erejévé.

A narrátor személyes élményei is színesítik a képet, ahogy felidézi a gyermekkori éjszakai játékórákat és a lopakodós műfaj iránti rajongásának eredetét. Így nemcsak a játékmenet, de a játék öröksége és modern jelentősége is górcső alá kerül.