A Temu minden figyelmet magára vont, amikor az alkalmazás néhány hónap alatt az eladási listák élére tört, főleg elképesztően alacsony áraival és hatalmas reklámkampányaival, például a Super Bowl alatt.
Mindezt egy komoly vállalati háttér, a Pinduoduo (PDD Holdings) támogatásával érte el, amely dollármilliárdokat fektetett a növekedésbe és terjeszkedésbe. A vásárlók gyorsaságot, széles választékot és szórakoztató, játékos vásárlói élményt kaptak. Itt azonban nem ért véget a történet, hiszen a Temu hamar függőséget okozó mechanizmusokat vezetett be a platformján, és minden eddiginél olcsóbb termékeket kínált.
Az olcsóság nem mindig járt együtt minőséggel: több esetben veszélyes vagy törvénytelen összetevőket tartalmazó termékek kerültek forgalomba, hosszas panaszokra adva okot. Nem csak a termékminőség jelentett problémát, hanem az adatbiztonság is aggályokat vetett fel, különösen a testvéralkalmazás, a Pinduoduo korábbi botrányai után.
A háttérben egy amerikai törvényi kiskaput kihasználva a Temu elkerülte az importvámokat („de minimis” szabály), ezzel letarolva a piacot. Ám amikor az amerikai kormány lezárta ezt a kiskaput és óriási vámokat vetett ki, mindez pillanatok alatt megváltozott, jelentősen megdrágítva a termékeket, megnyújtva a szállítási időt, sőt, a Temu jelentős visszaeséséhez vezetett.
A videó olyan kérdéseket vet fel, mint hogy hosszú távon hogyan tartható fenn a veszteséges növekedés, hol vannak a határai az agresszív árazásnak, illetve miként reagálhat egy globális online piactér a szigorodó szabályozásra és a fogyasztói bizalom meggyengülésére.