A Top Gear újabb különkiadásában tizenkét korszakalkotó teljesítményautó méri össze erejét a portugáliai Portimao Circuit versenypályán. A mezőnyben feltűnik az Aston Martin Vanquish 5.2 literes, 823 lóerős V12-es motorral, a Ferrari megosztó, GT-orientált 12-hengerese, és a hibrid Lamborghini Revuelto is – mindhárom új korszakot nyit a legendás V12-esek között, erő, hangzás és vezetési élmény terén egyaránt.
Ugyanakkor a Porsche két ikonikus 911-es változata is harcba száll: a klasszikus GT3 Touring manuális váltóval és az extrém módosításokon átesett GT3 RS Manthey, amelyet utcai rendszámmal is használni lehet. Az összeállítás további érdekfeszítő versenyzői közé tartozik az elektromos Hyundai Ioniq 6 N, a retro-futurisztikus Chimera Evo 37 restaurációs projekt, és az off-road képességeiről ismert Land Rover Defender Octa, amely egyes extrémitásaiban szinte versenytrükknek számít.
A bemutató során olyan kérdések merülnek fel, mint hogy a hagyományos, nagy hengerűrtartalmú belső égésű motorok vagy a legújabb elektromos/hibrid megoldások jelentik-e a jövőt a sportautók világában. Megvizsgálják azt is, hogy az egykori raliautók analóg élménye összevethető-e a vadonatúj technológiák által kínált teljesítménnyel, valamint mennyit számít az autók egyedi karaktere a teszt során.
Kifejezetten érdekes a műsorban felvetett vita: vajon valóban azok az autók örömtelibbek, amelyek a legrövidebb köridőt produkálják, vagy inkább azok, amelyek minden egyes utazást különleges élménnyé varázsolnak? A műsorban szereplő szakértők és tesztelők eltérő véleményeket formálnak a vezetési élményről, a használhatóságról és az árcédulák indokoltságáról is.
A döntőbe került öt legjobb autót országúti túrára is kiviszik, hogy ne csak a pálya, hanem valódi vezetési szituációk alapján is összevessék őket. Az objektív teljesítményadatok mellett az érzelmi töltet, karakter és a mindennapokban is élvezhető vezetési élmény is fókuszba kerül, izgalmas végkifejletet ígérve.










