Az 1980-as évek közepének izgalmas grafikus szöveges kalandjátékai kerülnek fókuszba, amelyeket a Telarium vállalat fejlesztett, főként a Commodore 64-re. A cég történetére visszatekintve kiderül, hogyan váltak a népszerű regények videojáték-adaptációk specialistájává, és miként járultak hozzá a műfaj fejlődéséhez.
A bemutatott hat játék között szerepelnek Michael Crichton, Ray Bradbury, Arthur C. Clarke, Roger Zelazny és Erle Stanley Gardner művein alapuló történetek. Ezekben a játékokban különböző tematikák és játékmeneti megoldások jelennek meg: van köztük interaktív, filmhez hasonló kaland, fantasy szerepjáték, társadalomkritikus sci-fi, és akár bűnügyi nyomozói szimuláció is.
Felvetődik a kérdés, mennyiben járultak hozzá az írók közreműködései a játékadaptációk minőségéhez, illetve mennyire lehet hűen vagy kreatívan átültetni egy irodalmi alkotást interaktív környezetbe. Az is érdekes, hogy miként változtak meg egyes történetelemek jogi és fejlesztési okokból.
A játékok technikai megoldásai, a felhasználóbarát parancsértelmező rendszer, a vizuális árnyalatok, sőt, az apró akciószakaszok is hozzájárultak ahhoz, hogy ezek a címek kitűnjenek a kor kalandjátékai közül. Egyes játékokban a halál és az újrakezdés a játékmenet természetes részévé vált, míg más címekben a karakterközi interakció és az érzelmi választások kaptak hangsúlyt.