Az Amiga Power és a Team 17 közötti konfliktus minden idők egyik legemlékezetesebb összecsapása volt a videojáték-világ magazinjai és fejlesztői között. A vita kiindulópontja a játékértékelések eltérő megközelítésében és a százalékos értékelési rendszer különböző használatában gyökerezett. A Team 17 gyakran úgy érezte, hogy az Amiga Power szigorúbban ítéli meg játékait, mint más lapok, és ez az ellentét idővel robbanáspontig fokozódott.
Az 1990-es évek közepén bekövetkezett botrány során több, látszólag jelentéktelen játék alacsony pontszámai vezettek a felek teljes szakításához. Ezek a lépések végül ahhoz vezettek, hogy a Team 17 bojkottálta a magazint. A fejlesztők és kiadók kapcsolatai megromlottak, és a magánlevelezések, valamint nyilvános viták is egészen személyeskedő hangnemre váltottak.
A történet során szó esik az Amiga-sajtó egészéről, az egyes lapok közötti rivalizálásról, a játékfejlesztők kritikáira adott szélsőséges reakciókról és arról a szenvedélyről, amellyel mindkét oldal igyekezett saját igazát bizonyítani. Felmerül a kérdés, hogy hol húzódik az objektív értékelés és a szubjektív ízlés határa, és vajon mit jelentett mindez a platform jövője szempontjából?
Érdekes gondolatokat vet fel az is, mennyire határozhatta meg egy magazin a közösségi párbeszédet, a platform sorsáról alkotott képet, illetve hogy a kiadók és szerkesztőségek közötti feszültségek milyen hosszú távú nyomokat hagytak az iparág kultúrájában.