Az idei ünnepi szezon közeledtével egyre komolyabb problémákkal néznek szembe a nagy amerikai kereskedelmi láncok. A Target legfrissebb negyedéves jelentése szerint a vállalat profitja jelentősen visszaesett, és további forgalomcsökkenésre számítanak az év végéig.
Sok fogyasztó pénzügyi bizonytalansággal és fokozódó kiadásokkal küzd, amit többek között az élelmiszer-, energia-, bútor- és elektronikai árak növekedése okoz. Egy frissen készült felmérés alapján az amerikaiak túlnyomó többsége aggódik anyagi helyzete miatt, ami az ünnepi vásárlási kedvet is visszafoghatja.
Érdekes kérdés, hogy milyen stratégiákkal próbálnak a kiskereskedők, például a Target, alkalmazkodni a megváltozott fogyasztói szokásokhoz. Ezen a téren szóba kerül árcsökkentések bevezetése, új üzletek nyitása és a digitális szolgáltatások fejlesztése. A szezonális alkalmazások száma is rekord alacsony szintre esett, noha a munka iránti kereslet jelentősen nőtt.
Bár gazdasági bizonytalanság és infláció jellemzi az idei évet, a szakmai előrejelzések mégis rekordmagas, 1 ezermilliárd dollár feletti ünnepi költekezést vetítenek előre. Vajon hogyan birkóznak majd meg mindezzel a vásárlók és a kiskereskedelmi cégek?








