Az előadás középpontjában a generatív mesterséges intelligencia (AI) és annak az oktatásra, valamint a tanulási folyamatokra gyakorolt hatása áll. Az előadó arról beszél, hogyan formálja át az AI a diákok tanulási szokásait, például az esszéírást vagy a házi feladat megoldását.
Felmerülnek fontos kérdések: vajon az AI használata elősegíti a gondolkodást és a személyes fejlődést, vagy épp ellenkezőleg, megakadályozza azt? Két eltérő szemlélet kerül bemutatásra: az egyik diák egyszerűen helyettesítené saját gondolkodását az AI válaszaival, míg a másik partnerként, együtt gondolkodóként használja a technológiát.
A hallgatóság elé tárulnak azok a problémák, amelyek az AI túlzott használatából fakadnak: torzítás, igazságtalanság a tanácsadásban, az önálló gondolkodás képességének elvesztése, valamint a metakognitív lustaság (amikor már nem kérdőjelezzük meg a gép válaszait).
Szóba kerül az is is, milyen szerepet töltenek be az iskolák és a tanárok ebben az új, AI-val átitatott oktatási környezetben. Felvetődik, milyen módon lehet a kíváncsiságot és a kritikus gondolkodást megőrizni, továbbá hogyan segíthetik a pedagógusok a diákokat az AI tudatos, reflektív használatában.