Jake egy újabb epizódban mutatja be első benyomásait a Tainted Grail: Fall of Avalon játékról, amely meglepő hirtelenséggel bukkant fel a radaron, és jelentős figyelmet keltett a játékosközösségben. Sokan hasonlítják a klasszikus Bethesda RPG-khez, mint az Oblivion vagy a Skyrim, ugyanakkor ezt az indie fejlesztésű játékot sajátos, sötét hangulata és egyedi mitológiája különbözteti meg.
A játékban a játékos egy összeomlott világot fedez fel, ahol King Arthur legendája kísérteties formában van jelen. Az indulás kissé lassú, de amint sikerül kiszabadulni az intro kazamatából, a világ szabadsága és a felfedezés öröme visz előre. A világ komor, a szereplők lehangolóak, és állandó veszély leselkedik mindenhol – mindezt különleges vizuális stílussal és jól elhelyezett történeti elemekkel tálalják.
Jelentős hangsúlyt kap a karakteralkotás, a fejlődési rendszer és az RPG-elemek, amelyek között a lopakodás, mágia, közelharc és ügyességi skillfák mély rendszerét találjuk. Bár a grafika és a harcrendszer bírálható, a játék atmoszférája, a küldetések változatossága és a rejtélyes világ kárpótolnak ezekért a hiányosságokért.
A technikai oldal fejlesztésre szorul, főleg konzolon jelentkeznek zavaró problémák, de mindez nem vesz el a játék különlegességéből. Maga a világépítés, a cselekvések következményei és az Arthur-mítosz újszerű tálalása olyan kérdéseket vetnek fel, amelyek újszerű élményt kínálnak a rajongók számára.