Az önálló lengyel fejlesztőcsapat, a Quest Line egy merész küldetésre vállalkozott: elkészítette a Tainted Grail: The Fall of Avalon című RPG-t, amely az Elder Scrolls-játékok atmoszféráját, döntéseit és világépítését igyekszik újraalkotni, mégpedig egy indie stúdió eszközeivel.
Milyen lehetőségek vannak egy kis csapat számára, hogy hitelesen visszaadja azt a mélységet, felfedezést és karakterközpontú történetmesélést, amit a AAA kategóriás szerepjátékokban tapasztalhatunk? A Tainted Grail ehhez sötét fantasy világot választ: Arthur király legendáira épít, de groteszk, átdolgozott hangvétellel, ahol az ismert történetszálak új csavarokat kapnak, és a morális döntések gyakran komoly kihívást jelentenek.
A játék világában a döntések messzemenő következményekkel járnak – egy elhamarkodott cselekedet akár egész frakciók sorsát is megváltoztathatja. Az interaktív környezet és a számos mellékküldetés lehetővé teszi, hogy a játékos saját erkölcsi iránytűjét kövesse, miközben a klasszikus RPG-elemek – zsákmányszerzés, karakterépítés, egyedi varázslatok és tárgyak – a felfedezés élményét teszik izgalmassá.
Különleges helyet foglalnak el a játékban a mellékküldetések és azok váratlan fordulatai. Egy-egy meghökkentő vagy éppen humoros epizód akár hosszú órákig is lekötheti a játékost, és a világ minden szegletében új lehetőségek, meglepetések várják. A klasszikus bossharcok és az egyedi tárgyak rendszere mellett a harcok dinamikája is új színt visz a stílusba, kihívást és taktikai mélységet kínálva.
Felmerül ugyanakkor a kérdés: mennyire tud egy korlátozott erőforrásokkal rendelkező stúdió hosszú távon egyenletesen magas színvonalat nyújtani, főleg a játék későbbi szakaszaiban? A technikai nehézségek, hibák, illetve a folyamatosan bővülő tartalmak minősége tartogat még dilemmákat és további fejlesztési lehetőségeket.