Az oktatás és a gyermeknevelés útvesztőiben számos nehéz kérdés merül fel: vajon a hagyományos iskolák még mindig a tudás átadásának és a személyiségfejlődésnek a helyszínei, vagy inkább egyfajta gyermekmegőrző funkcióval bírnak ma? A beszélgetés kitér arra, mi teszi az iskolát valóban nevelő közeggé, illetve milyen kritikus problémákkal kell szembenézniük a szülőknek és pedagógusoknak, amikor az oktatási intézményrendszer megrendülni látszik.
A résztvevők megfontoltan elemzik a homeschooling – az otthoni tanulás – előnyeit és hátrányait, hangsúlyt helyezve a gyermekek szociális fejlődésére: hogyan biztosíthatók életükben azok a társas kapcsolatok, amelyeket az iskola adna? Felmerül a kérdés, miképp mérhető objektíven a gyermek tanulmányi és személyes előrehaladása olyan környezetben, amelyben a szülő közvetlen részese a folyamatnak.
Az oktatási intézmények ideológiai irányvonalai is fókuszba kerülnek, különös tekintettel azokra a régiókra, ahol bizonyos világnézetek hegemóniája befolyásolja a társadalmi és erkölcsi nevelést. A beszélgetők gyakorlati tanácsokat adnak a kritikus gondolkodás fejlesztéséhez, aktuálpolitikai kérdések megvitatásához, valamint ahhoz, miként készíthetjük fel gyermekeinket a világ sokszínű gondolkodási áramlataira.
Terítékre kerül az a gondolat is, mennyire befolyásolható az intelligencia – fejleszthető-e valóban, vagy inkább az erkölcsi fejlődésre kell helyezni a hangsúlyt? Vizsgálják, miképp járulnak hozzá az új technológiák (például mesterséges intelligencián alapuló tanítórendszerek) a tanulás személyre szabásához, illetve hogyan segíthetik ezek a szülőket az iskolaválasztás dilemmájában.
Az alkotók felteszik a kérdést: mitől lesz valaki jó tanár, és miként lehet újra értelmessé és motiválóvá tenni a tanulási folyamatot? Érdekes példákon keresztül mutatják be, hogy a tantárgyakhoz fűződő szenvedély, valamint a tanulók és a tanárok közötti inspiráló kapcsolat kulcsfontosságú lehet abban, hogy az iskola ne csupán kötelesség, hanem valódi fejlődési lehetőség legyen.