Franciaország délnyugati részén, egy kisvárosban található egy figyelemre méltó kastély, amelynek története túlmutat a hagyományos műemlék-felújításokon. Bár hazánkban a „château” szót gyakran kastélynak fordítják, ebben az esetben egy több száz éves épületről van szó, amelyet rendhagyó színei tettek ismertté.
Eredetileg a 18. századból származó kastély az utóbbi időkig üresen, elhagyatottan állt, miután a luxusszállodaként és wellness központként működő vállalkozása csődbe ment. Egy helyi üzletember, aki a francia Jifi diszkontlánc alapítója, látott benne fantáziát, és megvásárolta az ingatlant, teljes felújításba kezdett, valamint megnyitotta a környező parkot a lakosság számára is.
A legnagyobb meglepetést azonban a felújítással együtt járó, merészen színes festés váltotta ki, amely a Jifi márka szivárványos arculatát idézi. Sokan leleményes és szokatlan újításnak látják, mások szerint viszont a műemlékvédelmi hagyományokkal szembemegy. Vajon mennyire fér meg napjainkban a hagyományos értékek mellett egy ilyen radikális vizuális átalakulás?
A történet nem áll meg itt, hiszen a színes kastély már a helyi közösség legendájává vált, ám újabb fordulat következhet, mivel a Jifi pénzügyi gondjai miatt az egész birtok és a kastély ismét eladásra került. Kérdés, hogy az új tulajdonos megtartja-e a feltűnő festést, vagy visszaállítja az eredeti megjelenést – és vajon hogyan reagál majd erre a közvélemény?