Az autók szélvédőinek fejlesztése során a biztonság volt az elsődleges szempont. A régi járművekben használt fényezett üveg balesetekkor rendkívül veszélyes volt, mivel éles szilánkokra tört, amelyek súlyos sérüléseket okozhattak. Később jelentek meg a laminált és edzett üvegek, amelyek a sérülések kockázatát jelentősen csökkentették.
A laminált szélvédőkben egy rugalmas, átlátszó polimer réteg fogja össze a két üveglapot, így sérülésnél pókhálós mintázatban törik, de nem esik szét. Az oldalsó ablakokon hagyományosan edzett üveget használnak, amely ütközéskor apró, kevésbé éles darabokra törik, és megkönnyíti a járműből való kijutást vészhelyzetben. Az iparágban azonban egyre több autógyártó helyettesíti az oldalsó ablakokat is laminált üveggel, ami megkérdőjelezhető döntés, mivel vészhelyzetben nehezebbé teszi a mentést.
A beszélgetés egy másik témára is kitér: festés robbantással. A szerzők több alkalommal próbálkoztak különböző technikákkal, például paintball gépek és robbanóanyagok használatával, valamint egy 1 200 csövű paintball fegyverrel a Mona Lisa festmény megalkotására. Ezek a kísérletek érdekes kérdéseket vetnek fel a technikai megvalósítás, a precizitás és az esztétika kapcsolatáról.
Emellett szó esik autóvezetési tesztekről is, ahol esőben és nagy sebességnél vizsgálják, hogy lehetséges-e úgy autózni egy kabrióval, hogy a víz ne jusson az utastérbe. A kísérleteket élményszerű történetek egészítik ki, amelyek kihangsúlyozzák a technológiai újdonságok gyakorlati hatásait és a biztonsági szempontokat.