Az újrakiadás apropóján a 25 éves System Shock 2 klasszikus játék Night Dive Studios által készített remasteréről esik szó. Felmerülnek a legfontosabb kérdések: mit nyújt az új kiadás az eredetihez képest, megéri-e megvásárolni, illetve 2025-ben is élvezhető maradt-e a játék?
Érdekesség, hogy a remasterelt változat végre elérhető konzolokra is, így első alkalommal a kontrollert használó játékosok is kipróbálhatják a legendás címet. Itt azonban kérdéses, mennyire sikerült jól a menürendszer adaptációja kontrollerekre, és mennyire lehet emiatt élvezetes az élmény azok számára, akik nem PC-n játszanak.
Részletesen bemutatásra kerülnek a grafikai fejlesztések, külön kiemelve a fegyvermodellek, karakteranimációk megújítását, valamint a klasszikus átvezető jelenetek modernizálását. Ugyanakkor a készítők megőrizték az eredeti játék hangulatát, hogy ne veszítsen semmit identitásából.
Szó esik a multiplayer mód visszatéréséről, valamint arról, milyen segítségeket – például beépített stratégiakalauzt és extrákat – kínál a gyűjtői Vault funkció. Kifejezetten fontos, hogy a korábbi közösségi és modder aktivitás beépült az új kiadásba is, amely így sok szempontból közösségi együttműködés eredménye.
Néhány gyakorlati tippet is megtudhatunk például a Steam Deck-es irányítás áthidaló megoldásairól és az élmény optimalizálásáról, valamint felmerül, hogy az új verzióval kapcsolatos kisebb-nagyobb problémákat (például gyorsmentés kontrollerrel) érdemes lenne javítani a jövőben. Izgalmas kérdésként marad az, hogy vajon a konzolos közönség is felfedezi-e ezt a régi-új mesterművet, és hogyan alakul az utóélete az új platformokon.