A System Shock 2 25th Anniversary Remaster újra elhozza a legendás, 1999-ben megjelent játék hangulatát, ezúttal modernizált formában. A bemutató áttekinti, hogy az új kiadás mennyiben teszi élvezetesebbé a kalandot – szó esik a technikai újításokról, például a hibamentes futásról, a vizuális tuningról, a teljes körű co-op játékmódról és a bővített modtámogatásról.
Külön figyelmet kap a karakterfejlődés, ahol a kezdeti választások – tengerészgyalogos, tengerésztiszt vagy OSA ügynök – eltérő játékmenetet eredményeznek, de hosszú távon minden képesség elérhetővé válik. A részletek kitérnek arra is, mely speciális képességek vagy skillek könnyíthetik vagy nehezíthetik meg a túlélést, miközben a túlélőhorror és az RPG elemek szépen összefonódnak.
A történet középpontjában a Von Braun nevű űrhajó és a korábbi eseményekből visszatérő Shodan mesterséges intelligencia áll, továbbá a „mini” nevű kollektív tudat megjelenése bonyolítja az eseményeket. A történetet rengeteg apró, felfedezésre váró részlet színesíti, például hangfelvételek, rejtett szobák és különféle kutatható fegyverek.
Szó esik a játékmenet nehézségeiről: a régi játékmechanikákból eredő problémákról, kiemelten az elavult mozgásvezérlésről, fegyverkarbantartási kötelezettségről vagy a HUD használatának sajátosságairól. Ugyanakkor kiemeli a videó azt is, mennyire változatosan közelíthetők meg a kihívások – fegyverek, pszionikus képességek vagy akár titkosított laboratóriumok felhasználásával.
A videó reflektál arra, hogy a játék mennyire továbbra is megállja a helyét még ma is, és miért érvényes még mindig az immerszív szimulátorok között. Érdekes kérdésként vetődik fel, hogy mennyire szükségesek a kötelező fejlesztések, vagy hogyan áll helyt az élmény a mai játékosi igényekkel szemben.