A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Sydney Sweeney és az American Eagle kampány: Vita a nagy gének szóvicc körül

Viharos vitát robbantott ki az American Eagle kampánya, amelyben Sydney Sweeney főszereplésével szóvicceken keresztül érzékeny társadalmi kérdéseket is érintenek.

Az American Eagle új reklámkampánya jelentős visszhangot váltott ki a közösségi médiában, főként Sydney Sweeney színésznő szereplése miatt. A kampány központi eleme az ironikus szóvicc, amely a ‘great genes’ kifejezést játssza össze Sweeney megjelenésével.

Sokan provokatív vagy kettős értelmű üzenetet vélnek felfedezni a reklámban; egyes kritikák szerint a képi és szövegi párosítás burkoltan faji felsőbbrendűségre utalhat, míg mások csupán egy ügyes marketinghúzásnak tartják a kampányt. Az ellentétes vélemények rámutatnak arra is, milyen eltérően értelmezhetjük ugyanazt az üzenetet kulturális és személyes nézőpontból.

A professzor Marcus Collins, marketing szakértő elemzőként kapcsolódik a vitához, kiemelve az üzenet és jelentés sokféleségét, illetve hogy a reklámok gyakran más-más jelentéssel bírnak a közönség különböző csoportjainál. A beszélgetés kitér arra is, vajon mindenféle – akár negatív – publicitás jó lehet-e az üzletnek, illetve milyen felelősség terheli a márkákat akkor, amikor az üzenetük félreérthetővé válik.

Politikai reakciók sem maradnak el: Ted Cruz szenátor hozzászólása újabb vitát indított el az amerikai közéletben, amelyben megjelenik a woke kultúra és a társadalmi polarizáció kérdése. A videó vezető kérdései között szerepel, hogy mi számít problémás reklámnak, és hogyan kellene reagálnia egy márkának hasonló helyzetekben.