Az American Eagle új reklámkampánya jelentős visszhangot váltott ki a közösségi médiában, főként Sydney Sweeney színésznő szereplése miatt. A kampány központi eleme az ironikus szóvicc, amely a ‘great genes’ kifejezést játssza össze Sweeney megjelenésével.
Sokan provokatív vagy kettős értelmű üzenetet vélnek felfedezni a reklámban; egyes kritikák szerint a képi és szövegi párosítás burkoltan faji felsőbbrendűségre utalhat, míg mások csupán egy ügyes marketinghúzásnak tartják a kampányt. Az ellentétes vélemények rámutatnak arra is, milyen eltérően értelmezhetjük ugyanazt az üzenetet kulturális és személyes nézőpontból.
A professzor Marcus Collins, marketing szakértő elemzőként kapcsolódik a vitához, kiemelve az üzenet és jelentés sokféleségét, illetve hogy a reklámok gyakran más-más jelentéssel bírnak a közönség különböző csoportjainál. A beszélgetés kitér arra is, vajon mindenféle – akár negatív – publicitás jó lehet-e az üzletnek, illetve milyen felelősség terheli a márkákat akkor, amikor az üzenetük félreérthetővé válik.
Politikai reakciók sem maradnak el: Ted Cruz szenátor hozzászólása újabb vitát indított el az amerikai közéletben, amelyben megjelenik a woke kultúra és a társadalmi polarizáció kérdése. A videó vezető kérdései között szerepel, hogy mi számít problémás reklámnak, és hogyan kellene reagálnia egy márkának hasonló helyzetekben.