Az ismertető középpontjában a Sword of the Sea áll, a Giant Squid stúdió legújabb játéka, amely az élményközpontú játékokat kedvelő közönséget szólítja meg. Bemutatásra kerül, hogyan kapcsolódnak a fejlesztők korábbi alkotásaihoz, mint például a Journey, Abzu és The Pathless, és hogyan adták át ezek meghatározó motívumait az új játékhoz.
A videó rávilágít arra, hogy a Sword of the Sea egyik kiemelkedő eleme a szabad felfedezés, és mennyire jelentős szerepet kap a játékban a mozgás öröme. Kiemelésre kerülnek az intuitív irányítás, az egyedi környezetek és a folyamatos felfedezés adta szabadság, amely eltér a szokványos feladatorientált játékmechanikáktól.
Az összefoglaló az alkotás vizuális és zenei világát is boncolgatja, felvetve azt a kérdést, hogy vajon a nagyobb pályák és a szabadabb szerkezet hogyan befolyásolják az élményt, valamint miképp illeszkedik a zeneszerző Austin Wintory munkája ehhez a formabontó játékstílushoz.
A megszokott élményeken túl technikai kihívások és apróbb zavaró tényezők is szóba kerülnek, amelyek alkalomadtán befolyásolhatják a játékélményt. A Sword of the Sea láthatóan új utakat keres és kínál friss kérdéseket a flow-élmény, a felfedezés öröme, valamint a videojátékos esztétika témáiban.