Az új Switch 2 konzol fizikai játékkártyáival kapcsolatban váratlan technikai nehézségek merültek fel, amelyek bonyolítják a kiadók döntéseit. Felmerül a kérdés, hogy miért választanak egyes stúdiók kulcskártyás (game key card) megoldást a teljes játékot tartalmazó, nagy kapacitású kazetta helyett — most viszont nemcsak gazdasági, hanem műszaki akadályok is megjelennek.
Egy Ubisoft-fejlesztő, Rob Banton szerint a Star Wars Outlaws portolásakor a cég szembesült azzal, hogy a Switch 2 64 GB-os kártyáitól nem lehet elvárni azt az adatátviteli sebességet, ami a modern, SSD-re optimalizált játékokhoz szükséges. Ennek hátterében a Snowdrop motor technikai igényei és az adatfolyam-kezelés áll, ami nem teljesen összeegyeztethető a kártyák alacsonyabb olvasási sebességével.
A felvetett problémák között szerepel, hogy a Switch 2 kártyáinak sebessége jelentősen elmarad a belső tárhelyétől vagy a microSD Express kártyákétól, ami hosszabb töltési időket és technikai kompromisszumokat eredményezhet. Elsősorban a harmadik féltől származó fejlesztők érintettek, akik nem a Nintendo saját játékait portolják.
A videó kérdéseket vet fel arról, hogyan befolyásolja a játékkártyák technikai korlátja a jövőbeli fizikai megjelenéseket, és hogy a fejlesztők milyen megoldásokat találhatnak – például lemezes telepítéshez hasonló, de kártyaalapú installációkat. Továbbá felmerül, hogy vajon a jövőben lesz-e technikai fejlődés a kártyák terén, valamint hogy ez mennyire érinti a játékok megőrzését, az offline elérhetőséget és a felhasználói élményt.