A Super Meat Boy 3D demójának kipróbálása új élményeket és összehasonlításokat hoz felszínre az eredeti játékhoz képest. A platforming alapok megmaradtak, de a kézzelfogható különbségek hamar felszínre kerülnek, amelyeket a szerző részletesen taglal.
Kiemelendő a játék fejlesztésének háttere: már nem az eredeti Team Meat dolgozik rajta, hanem a Headup Games, ami az alkotói kreativitásban és a stílusban is érezhető különbségeket okoz. Az új verzió színesebb, barátságosabb világot kínál, és bár megtartja a gyors tempót, az egykori precizitás hiányát is tapasztalhatjuk.
Felmerül a kérdés, mennyire sikerült átültetni a 2D-s játékmenet érzését a 3D-s világba, illetve hogy a világszerte ismert Super Meat Boy-humor átszűrődik-e az új verzióba. A demó játék rövidsége ellenére is vizsgálat alá vetheti magát az új kihívásokkal, a mozgás, irányítás és a játék mechanikái mentén, miközben a karakteres, szinte második természetű pályabejárás élménye most némileg elmarad az elvárttól.
A nosztalgia, az elvárt nehézségi szint, és az audiovizuális hangulat összehasonlítása izgalmas kérdéseket vet fel az új Super Meat Boy 3D jövőjével kapcsolatban. A fejlesztői irány, az újítások és a rajongói elvárások találkozása érdekes vitapontokat kínál minden platformer kedvelő számára.