A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Subnautica 2 fejlesztési dráma és Krafton-per.

A Subnautica 2 fejlesztését óriási botrány, belső ellentétek és bírósági per hátráltatják. Megosztó kérdések vetődnek fel a vezetőség elkötelezettségéről, a kiadó motivációiról és a játék jövőjéről.

Mély konfliktus alakult ki a Subnautica 2 fejlesztése körül, amelyet drámai vezetőváltás és súlyos vádak árnyékolnak be. Eredetileg a játék 2025-ös korai hozzáférésű megjelenésére készült, de a közelmúltban váratlanul elbocsátották az Unknown Worlds kulcsembereit.

Az események láncolatában Krafton, a kiadó, hivatalosan is közölte, hogy nem elégedett a projekt eddigi irányával és ütemtervével. A fejlesztők részéről viszont az a vélemény fogalmazódik meg, hogy a kiadó tudatosan hátráltatta a megjelenést, hogy elkerülje egy jelentős, 250 millió dolláros bónusz kifizetését.

A konfliktus tovább fokozódott, amikor napvilágot látott egy belső mérföldkő-értékelés, amely szerint a projekt jelentősen elmaradt az elvárásoktól. Egyes fejlesztők azonban azt állítják, hogy a játék készen állt a kiadásra, és a kiadó manipulációjáról beszélnek.

Külön érdekesség, hogy a vezetők egy része, például Charlie Cleveland, már régóta más projektekre koncentrált, többek között saját filmjeire és a Moonbreaker játék fejlesztésére. Ez felveti a kérdést, mennyire voltak valóban elkötelezettek a Subnautica 2 mellett, illetve hogy mennyire indokolt a kiadó elégedetlensége.

A vita bírósági útra terelődött, mindkét fél élesen védi saját álláspontját. Egyelőre csak találgatni lehet, mennyire volt valós a játék előrehaladottsága, illetve mennyiben játszottak szerepet a pénzügyi szempontok és a céges politika az ügyben.