A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 86 perc

Stieg Hedlund mesél a Diablo és StarCraft kulisszatitkairól és a szerepjátékok fejlődéséről

Stieg Hedlund, a Diablo és a StarCraft vezető fejlesztője, mesél karrierjéről, a szerepjátékok fejlődéséről és a legendás stúdiók kulisszatitkairól.

Egy különleges Retro Hour podcast epizód felfedi a legendás játékfejlesztő, Stieg Hedlund pályafutásának főbb állomásait. Az adás betekintést enged abba, hogyan indult a szerepjátékok világa, és miképpen változtak a játékfejlesztési trendek a ’80-as és ’90-es években.

Kiderül, milyen volt a japán játékfejlesztő cégnél, a Koei-nél dolgozni, és hogyan próbálták ötvözni a japán és az amerikai piac igényeit. Felbukkan a Sega Technical Institute is, ahol ikonikus címek, például a Comic Zone és az Ooze születtek, miközben szó esik a piaci kudarcok, a hardverváltások és az innováció kapcsolatáról is.

Az interjú során terítékre kerül a Blizzard North-nál töltött időszaka; betekinthetünk a Diablo és a StarCraft fejlesztésének kulisszái mögé, miközben izgalmas kérdések merülnek fel a többjátékos élmények, a karakterosztályok egyedisége és a közösség visszacsatolásának fontossága kapcsán.

További téma a játékmegőrzés, mint például az elveszettnek hitt Fallout forráskód története, valamint a játékok kultikus státuszát biztosító rajongói aktivitások és modok. Az epizód újraértelmezi, mit jelent a retro játékokhoz való hozzányúlás a modern hardvereken és platformokon keresztül is.