A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Steam Frame: A VR élmény új dimenziói a Valve-tól

A Steam Frame új szintre emeli a VR-t: könnyebb, sokoldalúbb, és korszakalkotó technológiákkal érkezik, amelyek teljesen új távlatokat nyitnak a virtuális élmények előtt.

A Valve új VR headsetje, a Steam Frame, radikálisan átalakítja, amit eddig a virtuális valóságról gondoltunk. Bemutatja, hogyan sikerült a Valve-nak a különálló, kamerás helyzetkövetéssel működő eszközök várakozásokon felüli élményét megvalósítani. Az eszköz könnyebb, kényelmesebb, és nagyobb vizuális élményt kínál, mint a piac korábbi zászlóshajói, például a Valve Index.

A vezeték nélküli PC-s játékélmény mellett mobil VR alkalmazásokat és játékokat is futtathat saját ARM-alapú számítógépének köszönhetően. Meglepő újdonságként lehetőség van Android alkalmazások egyszerű telepítésére is, valamint a Steam Frame egy vadonatúj kompatibilitási réteget, az úgynevezett FEX-et is bevezet, amely x86-os Windows VR játékok ARM Linux alatt való futtatását teszi lehetővé.

A technikai részletek között kiemelkedik a valós idejű szemkövetés és a kifinomult streaming technológia, amelyek lehetővé teszik, hogy a rendszer csak a ténylegesen nézett tartalmat jelenítse meg a legnagyobb részletességgel, miközben a többi területen sávszélességet és erőforrást takarít meg. Szintén részletesen bemutatja az új kontrollereket, illetve az eszköz testreszabási lehetőségeit, beleértve a szemüvegekhez és hosszabb szempillához tervezett távtartókat, valamint a bővíthető portokat.

Felvetődnek kérdések, hogy a Frame miként állja meg a helyét a legnépszerűbb VR rendszerekhez képest, sikerül-e új iparági mércét felállítania, illetve hogyan változik meg a Valve eddigi Index ökoszisztémája és a harmadik fél gyártók helyzete a VR piacán.